Meta, bu platformlarda ünlülerin fotoğraflarının kullanıldığı sahte reklamları tespit edebilmek amacıyla yüz tanıma teknolojisinin test edildiğini duyurdu.
Meta’dan, sosyal medyada ünlülerin fotoÄŸraflarının yer aldığı sahte reklamlarla mücadeleye iliÅŸkin açıklama yapıldı.
Açıklamada, isteğe bağlı kullanılacak yüz tanıma teknolojisiyle Facebook ve Instagram gibi platformlarda ünlülerin fotoğraflarının yer aldığı sahte reklamların tespit edilmesinin hedeflendiği ifade edildi.
Facebook ve Instagram’daki bazı ünlülerin profiliyle yüz tanıma teknolojisinin test edildiÄŸi aktarılan açıklamada, bu teknolojiyi kullanmanın isteÄŸe baÄŸlı olduÄŸu kaydedildi.
Açıklamada, yüz tanıma teknolojisini kullanmak isteyenlerin, Facebook ve Instagram’da hesabının olması ve kullanıcıların yüzlerinin göründüğü bir video yüklemesi gerektiÄŸi, bunun sahte olduÄŸundan şüphelenilen reklamdakilerle karşılaÅŸtırılacağı ifade edildi.
Bu teknoloji aracılığıyla ünlülerin fotoğraf ya da videosunun kullanıldığı reklamın sahte olduğunun tespiti halinde, reklamın engellenebileceğini ifade edilen açıklamada, kullanıcıların istedikleri zaman bu teknolojiyi kullanmayı bırakabileceğine işaret edildi.
Meta, Kasım 2021’de toplumsal endiÅŸeler nedeniyle Facebook’ta yüz tanıma sistemini kapatacaklarını bildirmiÅŸ, bir milyardan fazla kullanıcının yüz tarama verilerinin silineceÄŸini duyurmuÅŸtu.
Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.